7 Haz 2015

Urfa - Mardin Serüveni



İlk gezi yazıma beni en çok etkileyen şehirden "Mardin"den başlayarak yazmak istedim. En büyük şansım işim gereği ayda bir kez şehir dışına çıkıyor olmamdı. Bizde bunu fırsat bilip işimizi eğlenceli gezilere dönüştürdük. Gezimize Urfa'dan başladık. Urfa'da klasik olarak Balıklı Göl, Hz. İbrahim'in doğduğu Mağara'yı gezdik. Eski Şehir'e girdik o dar ve gizemli sokaklarda "itiraf ediyorum" kaybolduk. :) Bir ara oradan hiç çıkamayacağımızı sandım. Bazen evlerin kapılarını açık görüp içeriye başımızı soktuk ve muhteşem avlularla karşılaştık, bu avlular , orada yaşayan insanlar ve hikayeleri merak uyandırıcı. Tavsiyem sizin de o sokaklarda kaybolmanız. :)














Urfa'da Sıra Gecesi'ne katılmadan dönmek olmaz. Normalde oynamayı sevmem ama şu sahneyi hatırlıyorum; sıra gecesinin olduğu mekana girer girmez paltolarımızı bir köşeye fırlatıp halaya girme: )










Urfa'da kaldığımız otel "Harran Otel". Rahat ve her gittiğimde tercih ettiğim güvenilir bir otel. Fiyat orta seviye.

Sıra gecesi için tercihimiz ise "Yıldız Konuk Evi"

Yemek tercihimiz kesinlikle lahmacun, "Gülhan Kebap ve Lahmacun Salonu" tavsiyemdir.







Kahve molası verdiğimiz yer ise adını hatırlamıyorum ama yerini hatırlıyorum:) Balıklı Göl'den Mağaraların bulunduğu yöne doğru gittiğinizde yukarı doğru çıkan merdivenleri göreceksiniz. Çıktığınızda ise orada cafe'yi bulacaksınız, akşam güneş batarken orada olmanızı tavsiye ederim.

















Mardin gezisi ile devam edeceğim...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder